Celiakia Kuchnia Lifestyle Przepisy bez glutenu

Gran Canaria – tanie wakacje zimą & wakacje bez glutenu.

22 listopada 2015

Wakacje w ciepłym miejscu za mniej niż 2 tyś zł, gdy u nas jest jesień lub zima, to najlepszy pomysł na świecie.

Rok temu pojechaliśmy na wakacje 11 listopada i tydzień leniuchowaliśmy na pięknych plażach w Las Palmas. W tym roku pomysł był taki sam – odpocząć w cieple z gwarantowaną pogodą (wyjazd 14-21.11.2015). Zatem oczywiste było, że znowu wybraliśmy Gran Canarie. Namówiliśmy innych i w 6 osób wyruszyliśmy na wakacyjne lenistwo do raju. Wszystko kupiliśmy kilka miesięcy przed wylotem (chyba 4 miesiące, więc ceny były bardziej atrakcyjne niż miesiąc przed wylotem – co jest oczywiste).
Gran-Canaria-wakacje

Lot trwa – 5,5 godziny, my zapłaciliśmy 609 zł za lot w obie strony z lotniska w Modlinie (wliczając prowizję za płatność kartą kredytową).
Hotele są w przeróżnych cenach (jak wszędzie) my za 2-osobowy pokój** z aneksem kuchennym i codziennym sprzątaniem zapłaciliśmy 315 euro czyli około 1260 zł (45 euro za dzień) za 7 dni. Usytuowany był 2 minuty spacerem od promenady i plaży.hotel-gran-canaria

Na miejscu ceny są porównywalne jak w Warszawie, ale można też sporo zaoszczędzić.
W lokalach ceny są podobne jak u nas:
* wino 8-30 euro,
* kawa 1-3 euro,
* kanapki – 2-4 euro (często z kawą gratis),
* ciastka 1,5-4 euro (często z kawą gratis),
* paella/risotto/makaron – 6-12 euro,
* steki z dodatkami – 15 euro (sirloin stek),
* ryba z dodatkami – 11-16 euro.,
* bar lokalny, który często jest niepozorny, a wręcz obskurny to oferta w godzinach lunchu 5-8 euro. My znaleźliśmy taki, gdzie za 6,5 euro zamawiało się I danie – do wyboru kilka sałatek/zup + II danie – do wyboru mięsa/ryby + do wyboru deser + do wyboru napój (w tym cola, wino, woda itp). Przynajmniej 5 pozycji było w każdej pozycji. Pyszne i świeże, a porcje zacne!
Bilet autobusem z lotniska do Las Palmas – 2,95 euro (taksówka około 30 euro). Bilet miejski – 1,40 euro. Po mieście opłaca się podjechać taksówką, na start jest 1,70 + 0,64 euro za kilometr.
Ceny żywności w sklepach są bardziej atrakcyjne niż u nas! Lepszy skład i niższe ceny.
tanie-wakacje-jedzenie gran-canaria-ceny jedzenie-gran-canaria-ceny

BEZ GLUTENU – osoba z celiakią ma RAJ!!!

Jest kilka lokalów z certyfikatem „sin gluten” i jedzenie jest w normalnej cenie(!) Ja jednak w zwykłych restauracjach informowałam, że mam celiakię i zazwyczaj nie było problemu z przygotowaniem grillowanego mięsa z warzywami (bez marynaty, przypraw i sosów). Jadłam więc normalne jedzenie w normalnej cenie. Poniżej babeczka bez glutenu.babeczka-bez-glutenu

lokale-bez-glutenu

Teraz coś dla osób z celiakią i alergią na gluten. Trafiłam do raju, gdzie pogoda mnie rozpieszczała, a zakupy w sklepie spożywczym robiłam jak zwykły człowiek. Podchodziłam do półki i brałam produkt. Nie stałam godzinę przed jogurtami w poszukiwaniu małego druku, gdzie być może jest napisane „bez glutenu” i nie szukałam małych znaczków z przekreślonym kłosem. Podchodziłam do regału i podekscytowana ładowałam do koszyka co tylko chciałam.

Zacznijmy od tego, że w sklepie jest informacja, że produkty bez glutenu są oznaczone inaczej – na czarnym tle jest biała cena. W ten sposób bardzo łatwo można znaleźć produkty bez glutenu (sin gluten). To SPORA oszczędność czasu podczas zakupów dla osób z celiakią, alergią na gluten lub na diecie bez glutenu.

bez glutenu

Zobaczcie jak wyglądają regały w zwykłym sklepie, gdzie robienie zakupów to czysta przyjemność :) Czarne tło z białą ceną, to produkty bez glutenu, zwykła cena to te z glutenem.

JOGURTY
jogurty-bez-glutenu

WĘDLINY
wędliny-bez-glutenuSŁODYCZE
slodycze-bez-glutenu

JOGURTY II
bez-glutenu-sklep

Podczas wyjazdu kupowałam szynki, wędliny i sery 1 euro za 150-250 g. Produkty te miały krótki skład bez konserwantów, wypełniaczy i syfu. Jogurty kupowałam po 0,43 za 4 sztuki, a do wyboru miałam szeroki wachlarz smaków. Ciastka czekoladowe za 200 g płaciłam 1,70 euro.

Mam ochotę się tam przeprowadzić. Wiem, że osoby które nie są na diecie bez glutenu nie za bardzo rozumieją problem osób chorych na celiakię, ale wystarczy, że wezmą one kila produktów spożywczych ze swojej kuchni (ryż, wędlinę, musztardę, herbatę, jogurt itp) i zobaczą ich skład. Jestem pewna, że na większości produktów zobaczą „zawiera śladowe ilości glutenu” – dla mnie taki produkt już jest niejadalny, a skonsumowanie go grozi pobytem w szpitalu i problemami z brzuchem przez kilka dni/tygodni.
Weszłam do sklepu praktycznie po wodę mineralną, a jak zobaczyłam, że jest sporo produktów bez glutenu, to biegałam w totalnym chaosie po sklepie i brałam WSZYSTKO czego nie jadłam już wieki (jogurty, desery, ciastka, wędliny, flan kokosowy mmmmmmm).

zakupy-gran-canaria

MARZĘ O DNIU kiedy nasze sklepy wprowadzą takie oznaczenia produktów BEZ GLUTENU u siebie.

Więcej zdjęć w kolejnym wpisie, a w nim wyprawa na wulkan, zwiedzanie muzeum, zaułki miasta, plaża i wiele innych informacji, w tym również porada jak podróżować tylko z bagażem podręcznym :)

wulkan-wycieczka-gran-canaria

disa-bikini-etam

kosmeryki-naturalne

PRZEGLĄD SPORTOWYCH RZECZY

Warto na wakacje zabrać wygodne ubrania i buty, to od nich zależy czy będzie nam się miło zwiedzało świat. Ja przed wyjazdem kupiłam sobie super wygodne buty za 250 zł.disa-buty-adidas

Były przecenione, ponieważ nie są z najnowszej kolekcji, ale jak wiecie u mnie „moda” ma inne oblicze niż u innych. U mnie na pierwszym miejscu jest wygląd- musi podobać się MI (i czasami pewnie tylko MI ) następnie ma być dobra jakość, aby było na kilka lat i na końcu zostaje decydujący punkt – rozsądna cena. Aktualnie są przeceny, więc szukajcie ubrań i butów na lato!